Wednesday, December 21, 2011

i choose my friend


Aku awal di office pagi ni. Memang selalu awal pun kalau tiada aral melintang lalu membujur patah. Bila sampai awal, Cuma beberapa orang saja yg ada. Office aku ni, macam bilik guru time aku sekolah dulu. Besar. Semua academic department duduk di situ.
Kawan2 aku belum sampai. 

Yg sampai tadi awal sama dengan aku? Tak, they are not my friends. They are my colleagues.
Aku bercakap dengan mereka kalau ada urusan sahaja. Adalah juga sapa menyapa. But that’s it. Hi, bye. 

Nape tak kawan? Aku tegur dengan semua orang. Makcik cleaner, drivers, pak guard, semualah. Aku bukan memilih kawan. Tapi kawan yg pilih aku, haha takde lah.

Syarat untuk menjadi kawan aku:

Beriman.
Kelakar.                               
Brilliant. (3 pointer above je. Tipu je)
Tak kedekut.
Suka makan.

Ada bran?

1 comment:

  1. Aku cuma ada yg ke lima itu saje. Hahaha. Tak menepati la nak jadi kawan ko.

    ReplyDelete